Historia klienta

Podwozie przyczepy Fesan ze stali Strenx® pomaga rozwijać biznes.

kwietnia 15, 2021 6 min czytania

Błyszcząca szaro-czerwona przyczepa z logo Fesan i Hardox® in My Body.

Szczegóły

Kraj Turcja
Firma Fesan Makina
Branża Wywrotki i zabudowy

Głównym czynnikiem rozwoju tureckiego producenta przyczep i wywrotek Fesan Makina jest satysfakcja klientów. Dlatego, gdy klienci zaczęli pytać o mocniejszy i lżejszy sprzęt, dokładnie taki dostali. Fesan zmienił stal na stal Strenx® w podwoziu nowej przyczepy, by utrzymać satysfakcję klientów i wiodącą pozycję na rynku.

“Jesteśmy szczęśliwi, widząc uśmiechy na twarzach naszych klientów,” mówi Mehmet Baypınar, szef sprzedaży krajowej w Fesan. "Zbudowaliśmy swoją reputację w Turcji, a teraz chcemy pokazać się bardziej całemu światu. Realizujemy to przy pomocy stali Hardox® i Strenx®.”

Turecka spółka produkuje wywrotki, naczepy, podwozia przyczep, kontenerowce, niskopodłogowe przyczepy i inne pojazdy w swoim zakładzie w Konya. Jako część strategii rozwoju, Fesan szuka również możliwości sprzedaży poza krajem. Aby zrealizować cele eksportowe, Fesan zwrócił się do SSAB w sprawie nowych rozwiązań. Gdy zaczęli stosować trudnościeralną blachę Hardox® i stal Strenx® , ich produkty spełniły, a nawet przekroczyły oczekiwania firmy.

Nowy model zmniejsza masę podwozia o blisko 800 kg.

“Mamy w ofercie model naczepy Dangal, używany do przewozu różnych ładunków, np. materiałów sypkich, ładunków paletowych i złomu,” wyjaśnia Baypınar. "Model ten może wytrzymać naprawdę ciężkie warunki. Wprowadzając stale Strenx® 700 i Strenx® 960 zamiast poprzedniej grubej stali miękkiej, zredukowaliśmy masę podwozia o blisko 800 kg.” Nowy projekt, z trójstronnymi burtami, okazał się rewolucyjny. Po pierwsze, oferuje elastyczność, gdyż klienci mogą transportować kłody drewna w jedną stronę, a dzięki automatycznej górnej pokrywie, przewozić płyty wiórowe czy trociny w drodze powrotnej. Po drugie, oszczędza się czas przy otwarciu drzwi. Wcześniej użytkownicy musieli otworzyć 12 pokryw przy użyciu młotka, a cały proces otwierania i zamykania trwał 90 minut. W nowym projekcie zastosowano prosty system "easy grip" zajmujący zaledwie 5 minut, co także poprawia poziom bezpieczeństwa. I wreszcie, Dangal zaprojektowano dla łatwego i szybkiego załadunku i rozładunku, 2-3 razy szybciej niż wcześniej.

W ciągu miesiąca, fabryka produkuje około 80 różnych przyczep, naczep i wywrotek. W przypadku modelu Dangal, Fesan wykorzystuje 100% stali Strenx® do produkcji części konstrukcyjnych, jak również trudnościeralną blachę Hardox® do produkcji zabudowy.

Back view of a shiny gray semitrailer dumper from Turkish company Fesan.

O Fesan Makina

  • Założona w 1996 r. Zlokalizowana w Konya w głębi Turcji.
  • Produkuje i sprzedaje wywrotki i przyczepy.
  • Głównym rynkiem zbytu jest Turcja, ale plany obejmują globalną ekspansję.
  • Firma posiada fabrykę o powierzchni 12 000 m2 na terenie zajmującym 20 000 m2.

Stal SSAB stosowana w przyczepach i wywrotkach Fesan.

  • Strenx® 700 i Strenx® 960 w podwoziach przyczep i wspornikach zabudów.
  • Arkusze i blachy Hardox® 450 w zabudowach wywrotek.
  • Hardox® 500 Tuf zostanie uwzględniony w nowym projekcie.
Dwaj mężczyźni w kaskach podczas pracy przy obróbce wysokowytrzymałej stali Strenx®

Mniej stali, mniej odpadów dzięki wysokowytrzymałym stalom

Selim Selvi, założyciel firmy, jest również kierownikiem produkcji i posiada szeroką wiedzę na temat materiałów stalowych.
“Powodem, dla którego stosujemy arkusze, jest mniejsza ilość odpadów, co jest ważne zarówno z punktu widzenia kosztów, jak i środowiska,” mówi Selvi. "Z SSAB otrzymujemy arkusze w rozmiarach, jakich potrzebujemy, a to pomaga nam produkować bez odpadów."

Dzięki użyciu stali Strenx® o wysokiej wytrzymałości, firmy takie jak Fesan mogą korzystać z mniejszych grubości stali, zachowując, a nawet zwiększając wytrzymałość. Dzięki zwycięskiej kombinacji Strenx® i Hardox® w postaci arkuszy zamiast grubszej blachy, oszczędzili 150–250 kg odpadów stalowych na jedną przyczepę, co znacznie zmniejsza koszty.

Selvi jest również zadowolony z własności warsztatowych stali Strenx®l. "Nie pęka podczas cięcia i gięcia," mówi. "To oczywiście ułatwia nam produkcję."

Stale Hardox® i Strenx® zwycięską kombinacją w walce ze ścieraniem i zużyciem

W przypadku klientów Fesan przewożących ciężkie ładunki, burty boczne muszą wytrzymać nacisk towaru. Tymczasem burty wcześniejszego modelu wykonane były z miękkiej stali, co powodowało niedopuszczalne odkształcenia i wgniecenia. W 2015 roku firma Fesan zdecydowała się przetestować stal Hardox® 450 w burtach bocznych wraz ze wspornikami wykonanymi ze stali Strenx®. Połączenie Hardox® i Strenx® okazało się sukcesem.

"Otrzymaliśmy znakomite opinie na temat jakości, a zadowolenie klientów jest wyjątkowo duże", mówi Selvi. "W ten sposób wyróżniliśmy się na rynku. I byliśmy w stanie znacznie zmniejszyć masę przyczep, jednocześnie zwiększając ich wytrzymałość.” 

"Otrzymaliśmy znakomite opinie na temat jakości, a zadowolenie klientów jest wyjątkowo duże."

Selim Selvi, założyciel Fesan

Przyczepa traci masę, zyskuje wydajność i inne oszczędności.

Duża korzyść to to, że ważąca 6,8 t przyczepa Fesan może zapewnić taką samą wydajność co 10-tonowa. Jest na tyle mocna, by przewozić taką samą ilość ładunku, a przy tym spełnić wymóg 2% redukcji masy dla pojazdów drogowych, obowiązujący od 2011 roku.

“Zanim stale SSAB weszły do naszego życia, przyczepy w Turcji ważyły 9 lub więcej ton,” mówi Selvi. “Ale gdy zaczęliśmy stosować Hardox®i Strenx®, zdołaliśmy etapami zmniejszać masę - najpierw do 8,8 t, potem 7,7, a teraz do 6,8 t.”

"Mniejsza masa przyczepy daje możliwość większej ładowności, a to przekłada się na większą produktywność dla użytkownika końcowego," wyjaśnia Selvi. "Oszczędności są też dla operatorów, dzięki mniejszemu zużyciu paliwa - co jest też pozytywne z punktu widzenia ekologii."

Fesan jest partnerem programu Hardox® In my body, a wkrótce będzie ubiegał się o uczestnictwo w programie My Inner Strenx®

Korzyści dla klienta

  • Mniejsze grubości mocniejszej stali wysokowytrzymałej redukują masę podwozia o 800 kg.
  • Bardziej elastyczne, innowacyjne opcje projektowe pozwalają zmniejszyć masę przy zachowaniu wytrzymałości i bezpieczeństwa.
  • Mniejsza masa pozwala spełnić coraz surowsze przepisy dotyczące masy pojazdów na drogach.
  • Do produkcji zużywa się mniej stali.

 

Zamów konsultację Strenx®

Dowiedz się, co zmiana stali na Strenx® może zrobić dla Twoich produktów i firmy.

Stal Strenx®

Stal Strenx® może sprawić, że Twoje produkty będą mocniejsze, lżejsze, bezpieczniejsze, bardziej konkurencyjne i przyjazne dla środowiska. Ta stal zapewnia wydajność wykraczającą poza zwykłą stal konstrukcyjną.

Nie przeocz tego!