180
Historie klientów Innowacje i nowoczesne technologie przyczyniają się do sukcesów polskiego producenta wywrotek

 

Zapisz się dzisiaj do naszego kwartalnego newslettera Special Steels
i otrzymuj najnowsze informacje o stalach konstrukcyjnych Strenx®

 

Zaprenumeruj newsletter

Innowacje i nowoczesne technologie przyczyniają się do sukcesów polskiego producenta wywrotek

Wielton jest wiodącym producentem wywrotek w Polsce i piątym co do wielkości w Europie. Ścieżki firmy skrzyżowały się z SSAB już w 1997 roku, rozpoczynając długofalową współpracę skoncentrowaną na technologicznych korzyściach rozwoju produktów. Dzięki stalom SSAB o wysokiej wytrzymałości, firma może produkować 8000 nadwozi wywrotek i przyczep rocznie w porównaniu do 4000 produkowanych przed decyzją o użyciu stali SSAB.

Firma Wielton, zlokalizowana w mieście Wieluń w południowo-zachodniej Polsce, została założona w 1991 roku jako mała firma handlowa. W 1996 roku rozpoczęła produkcję własnych wywrotek i stabilny rozwój oferty produktowej. W logo Wielton znajduje się wielbłąd, symbol zwierzęcej siły, wytrzymałości i zdolności do przenoszenia ciężkich ładunków na długich dystansach.

W 2007 roku dla firmy rozpoczęła się nowa era wraz z wejściem na polską giełdę. Stal o wysokiej wytrzymałości, z której korzystali, stała się jeszcze cieńsza i mocniejsza. Jednocześnie Wielton zainwestował w nowoczesny sprzęt w celu efektywnego rozwoju wielkości i jakości produkcji.

Wyzwanie

"Nasze główne wyzwania to ekonomiczna produkcja i rozwój lekkich pojazdów, które mogą przewozić większe ładunki", mówi Andrzej Szczepek, dyrektor generalny. "Aby to osiągnąć, współpracujemy z dostawcami i wiodącymi polskimi uczelniami technicznymi. Innowacyjność ma kluczowe znaczenie dla bycia liderem rynku - dlatego też intensywnie inwestujemy w badania i rozwój."

Rozwiązanie

W wielu produktach Wielton znajdują zastosowanie stale Strenx® , Docol® i Hardox®, aby obniżyć masę produktów i zwiększyć ich ładowność dla użytkowników końcowych.

"W 2011 roku podpisaliśmy umowę o składzie konsygnacyjnym, która ułatwiła nam dostęp do produktów i typów stali, których potrzebujemy i umożliwiła szybszą reakcję z krótszymi czasami realizacji w trudnych warunkach rynkowych", mówi Szczepek.

Rozwój w Wielton nigdy nie ustaje. Na przykład, razem z SSAB zaprojektowaliśmy niedawno nową wywrotkę przy użyciu Docol 1000 DP. Dzięki użyciu tej stali i jej specjalnie zaprojektowanego kształtu ściany bocznej (projekt jest opatentowany) Wielton może teraz produkować jeszcze bardziej wytrzymały pojazd.

"Wcześniej produkowaliśmy ściany boczne z kilku arkuszy, ale dzięki stali Docol 1000 DP zmniejszyliśmy ilość arkuszy do jednego", mówi Bartosz Strugacz, kierownik ds. zaopatrzenia w Wielton. "Do tej pory sprzedaliśmy prawie 70 sztuk, a zainteresowanie tym produktem jest duże."