Mack Trucks, część Grupy Volvo i jedna z największych firm motoryzacyjnych w USA, opracowała nowe rozwiązanie zawieszenia, które wykorzystuje zalety stali o wysokiej wytrzymałości w celu poprawy obsługi i redukcji ścierania opon aż do 25%. Nowe zawieszenie skutkuje też większym bezpieczeństwem pojazdów i wyższym komfortem kierowcy.
Zawieszenie The Mack Twin Y™ Air to całkowicie nowe rozwiązanie dla pojazdów ciężarowych, które jest nie tylko lżejsze, ale oferuje też znacznie lepsze zachowanie pojazdu. Projekt opiera się na ramieniu wspornika składającym się z dwóch ryglowanych sekcji wykonanych ze stali o wysokiej wytrzymałości, które absorbuje siły działające na tylne osie pojazdu w całkowicie rewolucyjny sposób.
Nowe rozwiązanie redukuje wibracje i zwiększa przyczepność opon. Poprawie ulega nie tylko kierowanie, hamowanie i komfort kierowcy, ale Twin Y zmniejsza też znacznie zużycie opon. Twin Y jest także lekki i mocny, co oznacza, że zawieszenie ma długi okres eksploatacji i niskie koszty konserwacji.
Mack Trucks wprowadziło nowe zawieszenie tylnych osi dla swych pojazdów ciężarowych. Od początku 2013 roku wyposaża się w nie Mack Pinnacle, model ciężarówki zaprojektowany do przewozu ciężkich ładunków na długich, transkontynentalnych trasach w Ameryce Północnej.
Twin Y składa się z dwóch wykrawanych ostrzy stalowych wykonanych z Domex 100 XF / Domex 650 MC*, które absorbują ruchy pionowe osi poprzez element zawieszenia pneumatycznego w systemie zawieszenia.
Twin Y korzysta z wytrzymałości i elastyczności stali o wysokiej wytrzymałości i reprezentuje rewolucyjny sposób przeciwdziałania ruchom generowanym przez osie. Poprawia to zachowanie na drodze, co z kolei skutkuje znaczną redukcją zużycia opon - jednego z trzech głównych wydatków dla przewoźnika. Dłuższy okres eksploatacji oznacza też mniej przestojów konserwacyjnych na zmianę opon oraz przegląd samego zawieszenia.
Nowy projekt może oszczędzić do 180 kg na pojazd w porównaniu do innych systemów zawieszenia pneumatycznego.
Projekt ze stali o wysokiej wytrzymałości skutkuje też znacznie prostszym, czystszym i bardziej efektywnym procesem produkcji dla Mack Trucks.
*Obecnie Strenx® 100XF/Strenx® 650 MC