Naczepa Librelato
Naczepa Librelato

Konstrukcyjna stal Strenx® o wysokiej wytrzymałości pomaga obniżać masę i zwiększać ładowność naczep

Librelato, znany brazylijski producent naczep, oferuje pojazdy, które ważą mniej, przewożą więcej i spełniają surowe wymagania dzięki stali Strenx®. To trzeci co do wielkości producent naczep w Brazylii, jedna z najszybciej rozwijających się firm w kraju i zdobywca wielu nagród branżowych. Do sukcesu firmy w ogromnym stopniu przyczyniają się stale Strenx®.

ZAPRENUMERUJ NEWSLETTER

Brazylia bardzo mocno zależy od transportu drogowego - ciężarówki przewożą ponad 60 procent całego cargo. Jednakże spora część floty wymaga modernizacji, jest przeładowywana i przekracza limity masy pojazdu na drodze. Aby sobie z tym poradzić, zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania transportowe i zadbać o kwestie bezpieczeństwa i ochrony środowiska w tym sektorze, przyszłościowe firmy takie jak Librelato przyśpieszają.

Polegają na stali Strenx® , by produkować naczepy, które są mocniejsze i lżejsze od tradycyjnych. Jak to robią?

Dzięki własnościom równym stalom konstrukcyjnym, Strenx® pomaga firmom z sektora transportowego bezpiecznie zmniejszać masę każdej naczepy, zapewnia najwyższe standardy produkcji oraz wydłuża okres użytkowania pojazdów.

Nowa naczepa Pró-Nio przewozi 780 kg ziaren więcej od standardowej naczepy

Librelato jest przekonane, że tylko odważne firmy, które inwestują w zaawansowane technologie i oferują wysoki poziom jakości produkcji odnoszą sukcesy w spełnianiu zmieniających się potrzeb rynku.

Dlatego Librelato zainicjowało wspólny projekt rozwojowy wraz z SSAB oraz górniczą spółką CBMM z Brazylii, największym na świecie producentem niobu. Wszystkie trzy firmy były zaangażowane na każdym etapie projektu, od zdefiniowania koncepcji, projektu technicznego, analiz FMEA, konstrukcji i oceny prototypu, prób w terenie po końcową akceptację i inaugurację handlową.

W październiku 2019 roku, efektem projektu stał się nowy model naczepy do transportu ziarna firmy Librelato - Pró-Nio. Trójosiowa naczepa o długości 12,5 m zawiera niob w składzie stali oraz umożliwia transportowanie o 780 kg więcej ładunku od standardowej naczepy. To najlżejszy pojazd w tej kategorii na brazylijskim rynku.

Co sądzą klienci?

“Akceptacja rynku przekroczyła nasze oczekiwania, a sprzedaż jest sukcesem,” mówi Marco Camargo, dyrektor operacyjny Librelato. "Niob w połączeniu ze stalą nadaje stopowi większą udarność - to kluczowe warunki do rozwoju lżejszych i mocniejszych produktów, a przez to bardziej efektywnego transportu drogowego. To dlatego, że masa pojazdu może być zredukowana, a ładowność zwiększona. W efekcie zapewnia to większą rentowność działalności transportowej w Brazylii i Ameryce Południowej", mówi Camargo.

Podwójna lub potrójna granica plastyczności dzięki stali o wysokiej wytrzymałości

Podwozie i poprzeczki Pró-Nio korzystają ze Strenx® 700MC, podczas gdy urządzenie RUPD wykonano ze Strenx® 960MC. Firmy takie jak Librelato przechodzą na stale o wyższej wytrzymałości dla większego bezpieczeństwa i wytrzymałości.

“Najpopularniejsze stale używane obecnie w Brazylii, o wytrzymałości 343 MPa (50 ksi), są zastępowane przez stale 700 MPa (101 ksi),” mówi Gilberto Leal, konsultant ds. zastosowań produktów w CBMM. "To oznacza podwojenie wytrzymałości. W tym projekcie użyliśmy również materiałów, które sięgają aż 960 MPa (139 ksi), co oznacza prawie trzykrotnie więcej w porównaniu do standardu w tym segmencie. Wszystko to zapewnia większą wytrzymałość i bezpieczeństwo. Dzięki ulepszeniom projektowym osiągnęliśmy również większą sztywność z nowymi wymiarami geometrycznymi. I widzimy też poprawę w procesie produkcji, co pozwoliło na jej optymalizację", mówi Leal.

Mocniejsza na drodze, łagodniejsza dla środowiska

Ze względu na mniejszą masę naczepy, większą ładowność i mniej stali użytej do jej produkcji, w cyklu życia produktu można osiągnąć 27-tonową redukcję emisji CO2.

Zastosowanie stali Strenx® w projekcie nowej naczepy przynosi też inne korzyści, np. większą efektywność i dostępność, co dla właściciela oznacza większą długookresową rentowność.

Po pierwsze bezpieczeństwo: Stal Strenx® w krytycznych komponentach bezpieczeństwa w naczepach i wywrotkach

Bezpieczeństwo jest oczywiście głównym czynnikiem w sektorze transportu drogowego. Co więcej, gdy chodzi o bezpieczeństwo, stal Strenx® w urządzeniach RUPD oferuje rozwiązanie, które może pomóc uratować życie.

Urządzenie RUPD, często wykonane ze stali, mocowane jest do tylnej części pojazdu, by zapobiec wjechaniu mniejszych pojazdów pod ciężarówkę w razie kolizji. Surowsze wymagania dotyczące RUPD, wydane przez ECE ONZ w 2019 roku mają wpływ na producentów pojazdów, właścicieli i zarządców flot. Przykładowo, ciężkie pojazdy będą musiały sprostać większym siłom, mieć mniejszy dolny prześwit i mocniejsze RUPD.

A zatem, jak spełnić te wymogi bezpieczeństwa bez negatywnego wpływu na wydajność Twojego transportu? Eksperci techniczni SSAB będą współpracować z Tobą, by stworzyć najlepszy projekt dla Twoich konkretnych pojazdów, korzystając z wysokowytrzymałej stali Strenx® w postaci blach, rur czy arkuszy. To zapewni właściwą równowagę wydajności, kosztów i bezpieczeństwa.

Czy chcesz przygotować się na przyszłość? Dowiedz się więcej, jak Strenx® 960 w RUPD może zmienić kwestie bezpieczeństwa Albo sprawdź zalety Strenx® dla Twojej konkretnej naczepy.

180