180
Większa ładowność i oszczędność paliwa

 

Zapisz się dzisiaj do naszego kwartalnego newslettera Special Steels
i otrzymuj najnowsze informacje o stalach konstrukcyjnych Strenx®

 

Zaprenumeruj newsletter

Większa ładowność i oszczędność paliwa

TRIEL-HT, wiodący dostawca na rynku sprzętu rolniczo-przemysłowego w Brazylii i Ameryce Łacińskiej, zaczął stosować stal Strenx w nowym projekcie podwozia trzyosiowej naczepy-cysterny. Rezultat?5% wzrost ładowności - i znacząca oszczędność kosztów 

TRIEL-HT Group to rodzinna firma z Brazylii, oferująca zaawansowane technologicznie rozwiązania dla sprzętu drogowego, logistyki i pojazdów specjalnych. Produkty firmy, zdaniem wielu, są najlepsze w branży, dlatego by zachować swoją reputację, TRIEL-HT zawsze szuka sposobów na zaoferowanie klientom bardziej wydajnych produktów. Niedawno, TRIEL-HT wprowadziła nowy projekt poprawiający ładowność trzyosiowej naczepy-cysterny. 


W poszukiwaniu lepszego rozwiązania
Stal Strenx z SSAB odegrała główną rolę w tym projekcie rozwojowym i pomogła uzyskać imponujące korzyści. W poszukiwaniu lepszego rozwiązania

Według Eltona Arenharta, dyrektora ds. rozwoju, na poszukiwanie nowego rozwoju wpływ miała konkurencja na rynku oraz dążenie do doskonałości w transporcie ładunków płynnych. Wcześniej nie zastanawiano się głębiej nad masą pojazdów, bo koszt nakładów był niski.  

Na przestrzeni lat, ceny wzrosły bardziej niż oczekiwano i zaczęliśmy szukać produktów poprawiających nasz sprzęt. Mając to na uwadze, zaczęliśmy myśleć o wzroście ładowności i jednoczesnym zmniejszeniu masy podwozia.”

Większa ładowność i niższe koszty
Standardowo, trzyosiowa cysterna jest w stanie transportować ładunki do 35 ton.  Tymczasem po opracowaniu projektu nowego podwozia wykonanego ze stali Strenx®, jak również nowego aluminiowego zbiornika, TRIEL-HT był w stanie obniżyć tarę o całe dwie tony. Innymi słowy, pojazd korzystający z nowej cysterny może teraz mieć ładowność 37 ton netto.To duża korzyść, jak mówi Arenhart. 
 
“Ten ładunek netto sprawił, że dochód wzrósł o 5% przy tej samej konfiguracji osi dla sprzętu i TCGW. Pięcioprocentowy wzrost pojemności pomaga kompensować koszty nakładów takie jak diesel, opony i utrzymanie. Przykładowo, jeśli naczepa wykonuje cztery trasy miesięcznie, osiągamy dochód ponad 795€.”Czynnikiem, który należy brać pod uwagę, jest również trasa, gdyż naczepa do miejsca załadunku jedzie pusta.
 
“Dzięki dwóm tonom mniej, oszczędzamy paliwo,” wyjaśnia Arenhart."Ta korzyść jest bardziej widoczna, gdy flota pojazdów jest większa.  Przy 18 pojazdach o pojemności 37 ton możemy oszczędzić 14.090€ miesięcznie, dodatkowo do wzrostu dochodu.

To oznacza, że zwrot z inwestycji w postaci cysterny TRIEL-HT ze stali Strenx® i stopu aluminium, w porównaniu do konstrukcji ze stali nierdzewnej i standardowych stopów, wynosi zaledwie 10 miesięcy.  

Innowacja w centrum uwagi
Rozwój produktu w postaci nowego projektu podwozia był szybkim procesem bez przeszkód i trudności. Projekt pokazuje też jakość surowca, jak twierdzi Marciano Dalla, dyrektor w TRIEL-HT.

“Rozwój innowacyjnych produktów przy użyciu stali SSAB o wysokiej wytrzymałości jest możliwy. Rozumiemy zalety Strenx® i korzystamy z tej stali, by produkować mocniejsze i lżejsze produkty. Dzięki niej uzyskujemy niższą masę, lepszą wydajność i dłuższą trwałość użytkową. Dodatkowo mamy dział wsparcia technicznego SSAB, który dzieli się wiedzą, doświadczeniem, zasobami i najlepszymi praktykami dla każdego projektu. Praca nad naczepą pokazuje, że jesteśmy na właściwej drodze i dbamy o zadowolenie klientów, ponieważ dostarczamy produkty, które pełnią dobrze swoją funkcję w każdej sytuacji."