180
Historie klientów Customer-case-Wielton

Naczepa-wywrotka Wielton NW3S26 SHPKCSL48, zwana Konisch ze względu na kształt skrzyni ładunkowej o zmiennym przekroju, jest jedną z najlżejszych na rynku. Podłoga i ściany wykonane są z pojedynczych arkuszy trudnościeralnej stali Hardox® 450. Podłoga jest gładka, nie ma podłużnic i poprzeczek, jej grubość wynosi 4 mm. Ramę podwozia wykonano z niskostopowej stali o wysokiej wytrzymałości S700 MC.

Wielton to największy w Polsce producent i dostawca naczep, przyczep i zabudów na samochody ciężarowe. Odbiorcami pojazdów transportowych Wielton są firmy z branży transportu ciężkiego, budowlanej, produkcyjnej i dystrybucyjnej w Polsce i za granicą. Firma od dawna współpracuje z SSAB Poland i korzysta z oferty stali oraz wsparcia technicznego SSAB.

 „Wielton ma własne Centrum Badawczo-Rozwojowe, w którym wspólnie z SSAB prowadzi testy materiałowe i wytrzymałościowe. Projekty badawcze dotyczą możliwości wykorzystania nowych rodzajów i gatunków stali oraz opracowania technologii ich obróbki. Celem jest jeszcze wyższa jakość produktów naszej firmy; Wielton wspólnie z SSAB opracowuje rozwiązania, dzięki którym zyskują przede wszystkim klienci. Lżejsze pojazdy mają większą ładowność, co w efekcie obniża całkowite koszty eksploatacji. Wielton stosuje stale Strenx do produkcji elementów konstrukcyjnych belek głównych ramy, a także w miejscach istotnych dla redukcji masy naczepy czy zabudowy. Zakłady Wielton wyposażone są w urządzenie do spawania hybrydowego, które łączy zalety spawania laserowego i łukowego z elektrodą topliwą (MIG-MAG), przy pełnym nadzorze parametrów. To jedna z najbardziej innowacyjnych technologii w naszej branży. Cały proces zajmuje mniej czasu w porównaniu z tradycyjną metodą MIG-MAG, a dodatkowo zmniejszają się odkształcenia i naprężenia spawalnicze” – ocenia Maciej Kaczor,  Dyrektor CBR Wielton.