180
Historie klientów Lżejsze nadwozia wywrotek napędzają zyski

 

Zapisz się dzisiaj do naszego kwartalnego newslettera Special Steels
i otrzymuj najnowsze informacje o trudnościeralnych blachach Hardox®

 

Zaprenumeruj newsletter

Lżejsze nadwozia wywrotek napędzają zyski

Sceptycyzm był pierwszą reakcją kierowców w Longmei Engineering, gdy zobaczyli cienkie skrzynie nowych pojazdów firmy. Ale po zaledwie kilku miesiącach, przeszli od sceptycyzmu do przekonania: Hardox® udowodnił, że potrafi poradzić sobie z większą ilością ładunku.

Wyzwanie

Co roku, blisko 100 ciężarówek z Longmei Engineering przewozi prawie 12 mln ton ziemi i skał z kopalni węgla Xiaolongtan w prowincji Junnan w Chinach. Jeśli każda ciężarówka pokonuje rocznie 100 000 km, firma wiedziała, że redukcja kosztu na każdy przejazd przyniosłaby znaczące oszczędności. Zdaniem Chen Hao, kierownika fabryki w Longmei, firma wiedziała, że nowy projekt skrzyni pojazdu zwiększyłby efektywność kosztową.

Rozwiązanie

Technicy SSAB omawiali tę kwestię z inżynierami w Longmei i pokazali im, w jaki sposób użycie cieńszej blachy Hardox® redukuje tarę i maksymalizuje ładowność pojazdu.

"Chcieliśmy spróbować czegoś nowego. Odbyliśmy kilka spotkań z SSAB, a ich zespół techniczny pokazał nam przykłady nadwozi wywrotek używanych w Europie. Wyglądały bardzo atrakcyjnie, więc zdecydowaliśmy się na testy z Hardox®", wspomina Chen.

Ale kiedy dostarczono skrzynie, byliśmy zdumieni.

"Nadwozie wywrotki najpierw nas zszokowało, a nasi kierowcy nie mogli uwierzyć, że tak cienka blacha może poradzić sobie z większym ładunkiem. Ale po kilku miesiącach pracy, kierowcy przyznali, że nowe skrzynie z Hardox® spełniają swoją rolę."

Cała firma poparła decyzję o kontynuacji pracy z Hardox® i wtedy zdecydowaliśmy się przejść do skrzyni w kształcie litery U, by zmniejszyć masę i jeszcze zwiększyć ładowność. Efekt przyniósł wielki sukces. Chen wspomina, że Hardox® 450 umożliwił Longmei redukcję masy nadwozia z 4.6 do 3.5 ton.

"Ponieważ przewozimy ziemię i skały, masa własna pojazdu ma dla nas ogromne znaczenie", podkreśla Chen.

"Wielu producentów wywrotek w Chinach korzysta z miękkich stali z wieloma wzmocnieniami. Ale Hardox® 450 nie potrzebuje usztywnień, co jest wielką zaletą w projektowaniu,” mówi Sun Mangui, kierownik ds. projektowania i produkcji w Longmei.

Korzyści dla klienta

  • Masa skrzyni zredukowana z 4.6 do 3.5 ton, przez co pojazdy mogą przewozić kilka ton ładunku więcej
  • 6-miesięczny zwrot z inwestycji dzięki większej ładowności
  • Nowe kwestie techniczne rozwiązywane wraz z ekspansją firmy na nowe segmenty rynku
  • Wysokiej jakości stal oferuje większe korzyści projektowe od stali miękkiej