Zwykła śmieciarka MosKomMash miała 8 mm tył wykonany z miękkiej stali ze wzmocnieniami na dnie. Gdy zmieniła się sytuacja gospodarcza, firma zaczęła szukać większej efektywności produkcji i materiałów.
“W czasach prosperity nie zastanawialiśmy się nad Hardox®, gdyż skupialiśmy się na masowej produkcji, a nie na innowacjach, choć rozwój produktów był zawsze dla nas ważny,” mówi główny projektant Alexander Melnik. “Słyszeliśmy o stali Hardox®, ale dopiero w czasie zastoju przedstawiciel SSAB w Moskwie odwiedził nas i zdecydowaliśmy się przetestować Hardox® w naszych śmieciarkach.”
8 mm tył w dwóch testowych pojazdach zastąpiony został 5 mm blachą Hardox® 450 bez wzmocnień. Efekt, mówi Melnik, przekroczył oczekiwania wszystkich. Tył wykonany z Hardox® 450 był trzy razy trwalszy od normalnego tyłu wykonanego z miękkiej stali, a masa i koszty produkcji obniżyły się dzięki mniejszej ilości spawania. Firma otrzymała także z SSAB zalecenia dotyczące spawania.
“Zastąpienie miękkiej stali stalą Hardox® kosztuje nas około 117 USD więcej, ale muszę powiedzieć, że to nic w porównaniu do korzyści, jakie otrzymujemy my i użytkownicy końcowi," mówi Melnik. Poza byciem pierwszą w Rosji firmą, która używa Hardox® do tego typu zastosowań, wierzy on głęboko, że poprawi to znacznie jakość i niezawodność pojazdów MosKomMash.