W Polsce rośnie zainteresowanie naczepami-wywrotkami do przewozu złomu, a producenci prześcigają się w projektowaniu pojazdów, które łączą niską masę i wysoką wytrzymałość. Firma Feber, znana z wysokiej jakości produktów i innowacyjnych rozwiązań, opracowała naczepę, która obniża zużycie paliwa, a jednocześnie zwiększa ładowność.
Wyzwaniem było znalezienie materiału, który umożliwiłby wprowadzenie niezbędnych zmian projektowych, a przy tym pozostał ekonomiczny. Kryteria postawione przez konstruktorów spełniła trudnościeralna blacha Hardox® z SSAB.
W efekcie współpracy konstruktorów Feber z SSAB powstała naczepa do przewozu złomu o skrzyni ze ścianami bocznymi grubości 3 mm (górna część) i 4 mm (dolna część) spawanymi laserowo, zintegrowanymi z górnym obrzeżem. Wszystkie części skrzyni, łącznie z podłogą, są zrobione ze stali Hardox® 450, a rama ze stali Strenx 700 MC.
Według firmy Feber, zmiana projektu naczepy wpłynęła na zwiększenie wytrzymałości i sztywności skrzyni. Dzięki lekkiej, zwartej konstrukcji wykonanej z najlepszych komponentów dostępnych na rynku, naczepa jest jedną z najlżejszych w swojej klasie.„Zmiana projektu naczepy na spawaną laserowo z zintegrowanym obrzeżem górnym zwiększyła wytrzymałość i sztywność skrzyni. Tym samym zaoszczędzono na masie 250-300 kg w zależności od wielkości skrzyni, co zwiększyło ładowność. W związku z mniejszą liczbą elementów do składania skrzyni, zmniejszono długość spoin o ok. 22 mb” – informuje Marek Majchrowski, główny konstruktor firmy Feber.