180
Minimal wear of Hardox® 500 Tuf confirmed after +40,000 metric tons of crushed rock




NOWY HARDOX®  500 TUF
 
DOTRZYMUJE OBIETNIC

Minimalne ścieranie Hardox® 500 Tuf potwierdzone po przewozie +40 000 ton kruszywa skalnego.

Rådmansö Schakt och Transport AB to szwedzka firma transportowa zatrudniająca 70 pracowników i posiadająca ponad 50 pojazdów, w tym kilkanaście dużych przyczep i wywrotek.

Znaczną część jej działalności stanowi transport kruszywa skalnego, żwiru i piasku na potrzeby budowy dróg i projektów infrastrukturalnych. Firma Rådmansö Schakt och Transport AB przez ponad rok testowała nową blachę trudnościeralną Hardox® 500 Tuf w kombinacji pojazdów przyczepa-wywrotka o maksymalnej ładowności 38 ton. Ta ciężarówka przejechała 11 000 km od czasu jej dostawy na początku 2016 roku. Przewiozła ponad 40 000 ton materiałów ściernych, głównie kruszywa skalnego z własnego kamieniołomu firmy.
Hardox® 500 Tuf w skrzyniach wywrotek | SSAB
"Z reguły nasze pojazdy są eksploatowane przez osiem lat. Byłoby dobrze, gdybyśmy nie musieli naprawiać skrzyń wywrotek. Z tego, co widzę, Hardox® 500 Tuf może to sprawić,” mówi Lars ‘Knotan’ Eriksson, Rådmansö Schakt och Transport AB Norrtälje, Szwecja.

 

Zapisz się dzisiaj do naszego kwartalnego newslettera Special Steels
i otrzymuj najnowsze informacje o trudnościeralnych blachach Hardox®

 

Zaprenumeruj newsletter

Pomiar grubości Hardox® 500 Tuf po ponad roku użytkowania | SSAB
Mika Stensson z SSAB potwierdził minimalne ścieranie o wielkości około 0.3 mm na podłodze z blachy Hardox® 500 Tuf po ponad roku pełnego działania.

Zadziwiające rezultaty

18 sierpnia 2017 r. był dniem, w którym blacha Hardox® 500 Tuf miała udowodnić swoją wartość. Mika Stensson, kierownik ds. rozwoju technicznego z SSAB przyjechał do Rådmansö, by sprawdzić, czy stal zachowała się zgodnie z deklarowanymi własnościami. Wszystkie znaki sugerowały, że wybrano dobry kierunek, a rezultat końcowy daleko przekroczył oczekiwania. Wykonany przy pomocy ultradźwiękowego miernika grubości pomiar grubości części końcowej 6-milimetrowej blachy, którą wyłożono skrzynię wywrotki, wskazał średnie zużycie na poziomie zaledwie 5% po ponad roku działania. Podłoga i burty boczne nie wykazywały praktycznie żadnych wgnieceń ani innych uszkodzeń. Wrażenie robił też stan krawędzi blachy, wyglądała ona prawie jak nowa.

Wywrotka wyprodukowana przez SLP, partnera Hardox® In My Body

SLP AB to odnoszący sukcesy producent skrzyń wywrotek i przyczep, zlokalizowany w Övertorneå, daleko na północy Szwecji, blisko koła podbiegunowego. SPL to licencjonowany partner programu SSAB, Hardox® In My Body, który zapewnia, że produkty danej firmy są wykonywane zgodnie z surowymi wymaganiami dotyczącymi wyboru materiału, projektu i metod produkcji. SLP wyprodukował skrzynie wywrotek i przyczep z podłogą wykonaną z blachy Hardox® 500 Tuf. Blachy o pełnej długości były gięte w SSAB Shape, a następnie dostarczane do SLP. 6 mm podłoga z Hardox® 500 Tuf oraz 5 mm blachy boczne z Hardox® 450 zostały poddane ręcznemu spawaniu MIG ze spoinami na zakładkę. SLP tak jak zawsze wykonało spawanie i obróbkę maszynową potrzebną do wykończenia zabudowy. W przypadku blach Hardox® 500 Tuf o grubości poniżej 16 mm nie jest wymagane podgrzewanie wstępne.
Wywrotki ze stali trudnościeralnej Hardox® 500 Tuf | SSAB
"Nasi klienci ufają nam, że dostarczamy najwyższej klasy produkty. Po prostu nie ma drugiej takiej stali, która mogłaby konkurować z Hardox®,” mówi Anders Hellman, inżynier sprzedaży w SLP.

Informacje techniczne o Hardox® 500 Tuf

Hardox® 500 Tuf to najnowszy produkt w ofercie blach Hardox®. Stal cechuje się nietypowo wąskim przedziałem twardości wg Brinella - 475-505 HBW. Gwarantowana udarność wynosi 27 J w -20°C, natomiast w -40°C typowa udarność to 45 J. Znakomita odporność na ścieranie i wgniecenia przekłada się na dłuższy okres użytkowania oraz możliwość odparcia siły uderzeniowej. Blacha Hardox® 500 Tuf cechuje się udarnością konieczną do funkcjonowania jako materiał konstrukcyjny do produkcji skrzyń wywrotek, kontenerów i łyżek koparek, nawet w ujemnych temperaturach. Do typowych warunków pracy należy załadunek i rozładunek ciężkich i ostrych skał w kamieniołomach i kopalniach, transport dużego i ciężkiego złomu metalowego oraz roboty rozbiórkowe, w efekcie których kawałki betonu z prętami zbrojeniowymi ładowane są na wywrotki. W oparciu o zużycie ślizgowe z użyciem granitu, szacowany względny okres użytkowania Hardox® 500 Tuf jest 85-100% dłuższy niż w przypadku Hardox® 400, zgodnie z programami WearCalc i TippCalc.

 

Więcej informacji na temat Hardox® 500 Tuf w czerpakach

Więcej informacji na temat Hardox® 500 Tuf w wywrotkach