Iroquois Industries Inc., z Warren, Michigan, produkuje przednie zawieszenie UCA dla Dodge Ram. Ale w obliczu rosnących cen paliwa i konieczności zmniejszenia jego zużycia, Chrysler chciał zredukować masę UCA w swojej furgonetce Dodge Ram 2009. Program redukcji masy musiał być zrealizowany bez zmniejszenia ładowności lub zdolności holowniczych - dwóch kluczowych powodów, dla których klienci kupują duże pojazdy typu pick-up.
Ramię UCA zawieszenia przedniego wykonano ze stali Docol® HR 700 LA, co daje oszczędność masy wielkości 2.72 kg na pojazd.
Firma Chrysler Purchasing and Engineering zażądała, by DS UCA miało zmniejszoną masę w sposób odpowiadający propowanemu UCA wykonanemu z drutu stalowego ciągnionego na zimno. Takie ramię było 1.3 kg lżejsze od DR UCA, które Iroquois produkowało wówczas dla pickup'a Dodge Ram.
Pojawiło się jedno jasne rozwiązanie: nowy projekt z mniejszym modułem wykonanym ze stali o dużo wyższej wytrzymałości. Stalą, którą wybrało Iroquois, była stal Docol® HR 700 LA z SSAB. Domex HR 700 LA to walcowana na gorąco stal HSLA o wysokiej wytrzymałości, której minimalna granica plastyczności wynosi 700 MPa, dwa razy więcej od stali HSLA 340 MPa używanej w poprzedniej wersji Dodge Ram DR UCA. Ze względu na to, że obciążenie UCA rozkładało się wzdłuż płaszczyzny ramienia oczywiste było, że projekt, który zachowa ten sam kształt płaszczyzny co poprzednie DR UCA, ale o cieńszym przekroju, będzie bardziej efektywny.
DS UCA jest o 1.36 kg lżejsze od DR UCA i spełnia zarówno cel firmy Chrysler w zakresie masy ramienia, jak i wymagania funkcjonalne. Jest to oszczędność 2,72 kg na pojazd.
Obecnie Docol® testowany jest w wielu różnych projektach dotyczących podwozi.
Skontaktuj się z działem wsparcia technicznego i zadaj swoje pytania już dzisiaj!