W 2010 roku średnia emisja CO2 na 1 km wynosiła w Unii Europejskiej 140 g na samochód. Nowe cele UE na 2025 rok zakładają zmniejszenie tych wartości o połowę, czyli 70 g CO2 na 1 km. By to osiągnąć, trzeba drastycznie obniżyć zużycie paliwa. Jednym z głównych elementów sprzyjających realizację założonego celu bedą samochody elektryczne. Wśród głównych wyzwań jest jednak poprawa zespołu napędowego akumulatorów dla pojazdów elektrycznych.
Sposobem na to jest redukcja tarcia tocznego. Na tarcie toczne wpływa masa samochodu, zatem użycie lekkich i mocnych rozwiązań ze stali będzie bardzo ważne. Ponieważ mocniejsze, formowane na zimno gatunki AHSS stają się dostępne dla producentów OEM, redukcja masy kompleksowych komponentów jest możliwa bez kosztownego procesu formowania na gorąco.
Komponenty takie jak belki, zderzaki, słupki czy fotele to tradycyjne produkty, w których zastosowanie znajdują stale AHSS, ale w przypadku samochodów elektrycznych w grę wchodzą nowe komponenty. Dobrym przykładem są ochronniki akumulatorów. Akumulatory samochodów elektrycznych są kosztowne i należy je chronić przed odpryskami z dróg czy wyciekiem niebezpiecznych substancji w razie wypadku.
Ochronniki akumulatorów wykonane ze stali AHSS pomagają zapewnić najlepszą ochronę przy najmniejszej możliwej masie.
Razem, formowane na zimno stale AHSS z SSAB i samochody elektryczne tworzą dobry związek służący redukcji emisji, poprawie parametrów pojazdów i dający producentom takich samochodów przewagę konkurencyjną.