SSAB Weathering dla konstrukcji i mostów
SSAB Weathering dla konstrukcji i mostów

Stal SSAB Weathering dla trwałych konstrukcji i mostów

Stal SSAB Weathering to stal odporna na korozję, która oszczędza koszty już od pierwszego dnia. Jest idealnym materiałem dla mostów i innych konstrukcji, które wymagają odporności na korozję.

Oblicz swoje oszczędności CO2 Skontaktuj się z nami

Lżejsze i mocniejsze konstrukcje

Aby radzić sobie z różnymi czynnikami i codziennym obciążeniem, materiały konstrukcyjne mostów muszą być ekstremalnie wytrzymałe i trwałe. Stale SSAB Weathering dostępne są w przedziale granicy plastyczności 355-960 MPa.

Umożliwia to projektowanie lżejszych i mocniejszych konstrukcji, łatwiejszych w budowie.

Bez względu na decyzję dotyczącą malowania konstrukcji mostu, stal SSAB Weathering oferuje albo mniejszą potrzebę ponownego malowania albo ogólnie minimalną konserwację.

SSAB Weathering dla konstrukcji i mostów

Stal SSAB Weathering dla konstrukcji mostów - zbudowane, by trwać

Nie przeocz wszechstronnych rozwiązań stalowych SSAB dla mostów. SSAB oferuje produkty stalowe zarówno dla konstrukcji nadziemnych (kratownice, profile trapezowe), jak i podziemnych (pale fundamentowe, rury LSAW).

Główna kratownica

Blachy dla dwuteowników/kratownic

  • Poziom wytrzymałości od 355, 420, 460 w stali SSAB Weathering i SSAB Domex
  • Znakomita spawalność, brak potrzeby podgrzewania wstępnego dla materiału walcowanego termomechanicznie
  • Znakomita udarność metalu bazowego i złączy spawanych
  • Blachy prefabrykowane - śrutowane, ukosowane spoiny, cięte plazmowo

SSAB Weathering 355ML, 420ML i 460ML i SSAB Domex 420ML, 460ML i 500ML.

belki poprzeczne

Blachy dla poprzeczek

  • Poziom wytrzymałości od 355, 420, 460 w stali SSAB Weathering i SSAB Domex
  • Znakomita spawalność, brak potrzeby podgrzewania wstępnego dla materiału walcowanego termomechanicznie
  • Znakomita udarność metalu bazowego i złączy spawanych
  • Blachy prefabrykowane - śrutowane, ukosowane spoiny, cięte plazmowo

SSAB Weathering 355ML, 420ML i 460ML i SSAB Domex 420ML, 460ML i 500ML.

Profile trapezowe

Profile trapezowe / Profile VU dla pionowych pomostów stalowych

  • Długości wynoszą do 21 metrów.
  • Dokładność przekrojów
  • Formowane na rolkach i gięte na prasie krawędziowej profile trapezowe (większe i mniejsze)
  • Dostępne również w gatunkach Weathering

Profile trapezowe

rury LSAW

Kształtowniki zamknięte dla poręczy

  • Długości wynoszą do 26 metrów.
  • Poziom wytrzymałości od 355, 420, 460, 500, 550 w stali Weathering
  • Duży zakres wymiarów, dobra spawalność
  • Dobre wartości udarności w niskich temperaturach

Kształtowniki zamknięte

Filary

Blachy dla filarów

  • Poziom wytrzymałości od 355, 420, 460 w stali SSAB Weathering i SSAB Domex
  • Znakomita spawalność, brak potrzeby podgrzewania wstępnego dla materiału walcowanego termomechanicznie
  • Znakomita udarność metalu bazowego i złączy spawanych
  • Blachy prefabrykowane - śrutowane, ukosowane spoiny, cięte plazmowo

SSAB Weathering 355ML, 420ML i 460ML i SSAB Domex 420ML, 460ML i 500ML.

rury LSAW

Rury LSAW dla filarów okrągłych

  • Precyzyjne wymiary dla celów projektowych
  • Indywidualne kształty
  • Krótkie terminy dostaw i dostawy na budowę
  • Gwarantowana jakość spoin
  • Średnice od małych po duże

LSAW dla filarów.

Pale fundamentowe

Pale stalowe na fundamenty

  • Wymiary pali do 1220x23 i gatunki stali do S550J2H
  • Połączenia mechaniczne dla średnic do 323,9 mm
  • Różne elementy wyposażenia dodatkowego
  • Szeroki wybór dostępnych narzędzi projektowych

Pale.

Oblicz, by podjąć dobrą decyzję

Na ile stal SSAB Weathering odpiera korozję? Wszystkie stale utleniają się z upływem czasu, niektóre bardziej od innych. Gdy wybierasz grubość stali, powinieneś wziąć pod uwagę poziomy korozji.

Gdy wybierasz stal SSAB Weathering bez malowania, oszczędzasz emisje dwutlenku węgla. W razie malowania, również redukujesz emisje CO2, ponieważ nie będziesz musiał malować stali ponownie tak często jak w przypadku zwykłej stali węglowej..

Chronione przez rdzę

Warstwa tlenku, który zmienia się w patynę, zachowuje się jak powłoka malarska. Uszczelnia powierzchnię stali przed powietrzem i zapobiega korozji. Pozwala to na stosowanie w stanie bez malowania, prowadząc do znacznych oszczędności kosztów konserwacji. Proces przekształcenia się tlenku w patynę odbywa się w zwykłych warunkach atmosferycznych, z deszczowymi, śnieżnymi i słonecznymi dniami. Nie jest potrzebne żadne zabezpieczenie antykorozyjne, co obniża koszty ogólne.

Przyjazna dla środowiska stal SSAB Weathering

Stal przyjazna dla środowiska

Stale SSAB Weathering oddziałują na środowisko w dużo mniejszym stopniu niż stale tradycyjne. Emisji i zanieczyszczeń w otoczeniu konstrukcji, spowodowanych malowaniem i czyszczeniem przed ponownym malowaniem, można uniknąć, gdy stal pozostanie niepomalowana. Stalowy most ze stali SSAB Weathering można poddać w 100% recyklingowi na koniec jego okresu eksploatacji. To obecnie kluczowy argument sprzedażowy w wielu dużych projektach infrastrukturalnych.

Przyjazna dla otoczenia stal SSAB Weathering

Materiał przyjazny dla otoczenia

Wygląd konstrukcji ma duże znaczenie w każdym projekcie infrastrukturalnym, zwłaszcza w przypadku wielkowymiarowych konstrukcji jak mosty i wieże. Patyna na stalach SSAB Weathering znana jest z tego, że znakomicie komponuje się z otoczeniem, zwłaszcza z przyrodą. Przykładowo, konstrukcja mostu wykonana ze stali SSAB Weathering może zrównoważyć surowy i ciężki wygląd, jaki nadaje sam beton lub inny materiał budowlany.

Gdyby tylko Gustave Eiffel poczekał na stal SSAB Weathering

W 1889 roku ukończono jedną z najsłynniejszych konstrukcji świata - wieżę Eiffla. Ważąca 7300 ton i sięgająca na wysokość 324 metrów wieża była arcydziełem sztuki architektonicznej i inżynieryjnej. Gustave Eiffel wybrał stal kutą jako materiał. A co by było, gdyby wieżę Eiffla wykonano ze stali SSAB Weathering?

Cóż, gdyby jej nie pomalowano, oszczędziłoby to 8,6 ton farby rocznie i odpowiednio dużo roboczogodzin. To uderzająca ilość 1 092 ton farby, która szokuje, gdy pomyślisz, że rdza sprawdziłaby się tak samo i zapewniła podobny wygląd.

Wieża Eiffla

Pobierz nasze zalecenia dla konstrukcji mostów

Podobna treść

180